Canon EOS 5D Mark III Review
ようやく 正当な評価が出てきたように思います D800 と どちらかを選ぶのは 好みかと・・・ 価格でD800に軍配が上がるか・・・ あとJPGではあまり良くない?評価 RAWを積極的に使いましょう・・・ 私は基本RAWなので あまり問題にはなりませんが・・・ 最近やっと 5DmarkⅢ に慣れてきたので 面白くなってきました! そろそろ決めるかな・・・ March 2012 | By Lars Rehm with additional material by Andy Westlake, Richard Butler and Andrew Reid Review based on production Canon EOS 5D Mark III with firmware v1.1.2 In 1987 Canon unveiled the EOS 650 to the world. It was the Japanese manufacturer's first 35mm autofocus SLR and the start of the EOS system. With its fully-electronic lens mount, in-lens aperture and focus motors, and reliance on electronic button and dial operation, Canon's EOS system established a blueprint that all successive camera systems have followed. Now, 25 years later, the Canon EOS 5D Mark III is the latest model in the line. Up until now, the 5D series has been a dynasty of slightly unlikely revolutionaries. The original EOS 5D of 2005 was the first 'affordable' full frame SLR, and the camera that cemented the 24x36mm sensor as the format of choice for many professional applications at a time when many were questioning its continued relevance. The 5D Mark II was the first SLR capable of recording full HD video, a feature that revolutionized the market in a fashion that no one could possibly have envisaged at the time - least of all Canon. On the face of it, though, the latest model offers little that looks likely to make the same impact. The 5D Mark III has a 22MP full frame sensor in a body that's based on the EOS 7D design, and with a 61-point AF system borrowed from the flagship EOS-1D X. From the glass-half-empty point of view, this could be seen as an unambitious update that trails disappointingly behind Nikon's 36MP D800 which was announced around the same time. But for those whose glasses tend more towards the half-full, it might just turn out to be the camera that 5D Mark II owners always really wanted. Indeed the 5D name itself is almost misleading; compared to its predecessor the Mark III is essentially a completely new model, with every major system upgraded and updated. In a way it's better seen as a full-frame 7D, with that camera's control layout, extensive customizability and 63-zone metering sensor. But it also gains a raft of additional tweaks and improvements in response to customer feedback; these range from dual slots for CF and SD cards, through a locking exposure mode dial, to a large depth of field preview button that's repositioned for right-handed operation, and can be reprogrammed to access a number of other functions. Read on to find out out how the 5D Mark III performs in our studio and real-life tests, how we liked its handling and operation and if it is the right camera for your requirements and type of photography キヤノン 5 D マーク Ⅲ レビューします。2012 年 3 月 |投稿者: Lars Rehm 追加素材アンディ ウェストレイク、リチャードの執事とアンドリュー リード生産キヤノン EOS 5 D Mark III のファームウェア v1.1.2 のレビュー1987 年にキヤノン EOS 650、世界に発表しました。それはオート フォーカス 35 mm 最初、日本のメーカーの一眼レフ EOS システムのスタートだった。その完全に電子レンズ マウント、レンズの絞りとフォーカス モーターと電子ボタンやダイヤル操作への依存、キヤノンの EOS システム連続のカメラのすべてのシステムが続いている、青写真を設立しました。今、25 年後、キヤノン EOS 5 D Mark III 行最新モデルです。今までは、5 D シリーズは若干低い革命の時代でした。元の EOS 5d 2005年の最初の '低' のフルフレーム一眼レフととき多くの継続的な関連性が質問された時に多くのプロフェッショナル アプリケーションに最適な形式として 24x36mm センサーを固めたカメラだった。5 D マーク II 対応記録フル HD ビデオ、誰可能性が - 少なくともすべてのキヤノン想定ことができる方法で市場に革命をもたらしました、機能の最初の一眼レフだった。それの顔には、しかし、少し同じ影響を与えることがそうの最新モデルを提供します。5 D Mark III 22MP フルフレームのセンサーをしているの EOS 7 D の設計に基づいて、61 点 AF システムの EOS-1 D X の旗艦から借りた体。ガラスの半分空の観点から、これは失意のうちは、同じ時期に発表されたニコンの 36MP D800 の背後にあるトレイル衝き更新として見ることができます。しかし、ガラスより半分-完全に向けた傾向があるそれらのためそれだけ 5 D マーク II のオーナーが常にほしかったカメラになるでしょう。確かに 5 D 名前自体はほとんど誤解を招くです。その前身と比較して、マーク III は、本質的に完全に新しいモデルをアップグレードし、更新のすべての主要なシステムとです。方法でそれよりは、カメラのコントロールのレイアウト、広範なカスタマイズと 63 ゾーン測光センサーのフル フレーム 7 D として見られます。しかし、それも追加の調整と顧客からのフィードバックへの応答の改善のいかだを得る;デュアル スロット ロックの露出モード ダイヤルを通じての CF と SD カードからこれらの範囲に大きな深さは右利きの操作では、位置が変更され、他の機能の多くにアクセスも書き換えできますがフィールドのプレビュー ボタンは。見つける方法、5 D マーク III 私たち studio で実際のテストは、我々 の処理や操作が好きどのようにし、要件や写真のタイプのための右のカメラの場合実行に読む
by coba46m3
| 2012-05-27 21:52
| カメラ
|
お気に入りブログ
今日もトト日和 コバチャンのBLOG アルビレオの 雑記帳 星降る街から 月のかけら トイプードルLAMYちゃ... 写真家・相原正明のつれづ... 8階のキッチンから ... White Board -♭ Precious*恋するカメラ ベリーな休日 ひげメガネの写真日記 zinc life G05/F40と子供たち... BMW 第4回浜名湖合同... カワセミわーるどⅡ masshyの日々 瑠璃色の星に生まれて monacoのBMW 壁_・)チラッ・・・。 美味しいごはんとたま~に... FA NIENTE ファ... TAPROOT 2 BobのCamera -flower smile- LEICA M10-Pへ... トムびより IL EST TROP ... Voyager ..... 心のままに 気の向くままに… EAM photo 記事ランキング
外部リンク
最新の記事
画像一覧
カテゴリ
全体 BMW NIKKOR 20mm F2.8 Nikkor 35mm F2 Nikkor 24-70 N Nikkor 50mm F1.4 CarlZeiss Planer50mm NIKKOR 105mm NIKON 70-200mmF2.8G NIKON D4 カメラ EF24-105 F4 XT-2 いろいろ レンズ SIGMA 10-20 F3.5 COSINA24mmF2.8 EF70-200F2.8IS Ⅱ Leica X-T1 FUJIFILM X-M1 SUMMICRON-M 1:2/50 FUJINON 56mmF1.2 XーT1 動画 Iphone5 RICOH GXR モノクロ 蕎麦 ワイン おいしい SONY RX-1R 86 カフェ 季節 時計 未分類 以前の記事
2024年 02月 2024年 01月 2022年 11月 2020年 01月 2019年 10月 2019年 09月 2019年 08月 2019年 04月 2019年 03月 2019年 02月 2019年 01月 2018年 12月 2018年 09月 2018年 07月 2017年 12月 2017年 11月 2017年 08月 2017年 07月 2017年 05月 2017年 02月 2016年 10月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 09月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 03月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 09月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 ファン
最新のトラックバック
メモ帳
ライフログ
検索
タグ
ペット
X-T1
トイプードル
Xマウント
ダックスフント
モノクロ
ライカ
18-55mm
カメラ
SPPED
GXR
56mmF1.2
グルメ
日本ワイン
フィルムカメラ
ワイン
BMW
SUMMICRON-M
大阪
オフラインミーティング
その他のジャンル
ブログパーツ
ブログジャンル
|
ファン申請 |
||